Keresés ebben a blogban

2013. december 30., hétfő

Isten Háta Mögött – Hazugságok Harminc Körül

Kép: Facebook
Az Isten Háta Mögött az a zenekar, akikről többet hallani, hogy a tagok ide-oda költözködnek, emiatt feloszlanak vagy szünetelnek; illetve a srácok más projektekben komolabban mozognak (Óriás, Tej). És mégis jönnek a koncertek, most jött egy négyszámos EP, ami előfutára lesz a 2014-es IHM nagylemeznek és ezt az EP-t „rongyosra” hallgattam az elmúlt hetekben.
Összességében azt kell mondanom, hogy 'Palika' vokálja mellett Egyedi Peti vaskosabb asszisztáló éneke annyira kell ezeknek a zenéknek, mint egy falat kenyér. Viszont valahogy Egyedi hangját itt és ennyiben elégnek is érzem. Ez a be-beszállás, megerősítő jelleg szerintem nagyon fekszik a fő vokálhoz, és szerencsére mindegyik számban megjelenik. A dalszövegek „ugyanúgy vannak megfogalmazva, mint eddig. Azaz értelmetlenül.” A zene pedig a szokásos hullámzás a stoner rock, a poszt-metál, – ahogy régen mondták – és az akusztikus betétek között. Ezt a Vízöntő jól be is mutatja. A Medúzát volt szerencsém a ZP-ben a nyáron élőben hallani. Mondhatni főpróba volt, és megállta a helyét, csak akkor még annyira nem ismerte a közönség. Most már ez sem lehet kifogás. Itt van az, amit Egyedi vokáljáról mondtam: 3:40-től zseniális.

A Kérész az EP legerősebbje szerintem mind dallamában, mind dalszövegében. Az Eredetileg utolsó 25 másodpercében hallható „templomi kórusrész” felrakja az i-re és az EP végére a pontot. Bravó.
Az egész EP innen pedig ingyen le is tölthető, illetve a Lángoló Gitárok SoundCloud oldalán is meghallgatható. Én azért csináltam lejátszási listát, mert a Lángoló válogatását nem lehet beépíteni a blog felületébe.


Jefe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése