Keresés ebben a blogban

2014. május 25., vasárnap

Ninja Tune & Puma

Pár hete voltam egy Puma-csuka premieren a BP Shopban. Benskitől kaptam meghívást, amit itt is köszönök még egyszer. A cipő premiere könnyen kapcsolódik a bloghoz, mivel kiderült, hogy a Puma Trinomic XT2 "Bluebird" nevű sneakerének brit bevezető kampányában a Ninja Tune kiadóval kötött szeződést a Puma. Mindezt azért, mert mindkettő dolog (a Puma ezen szériás sneakere és a zenei kiadó) egy időben, 1990-ben gyökerezik.
Az árkádos BP Shopban  Benski szavaival élve „Yank a mi Ninja Tune-unk”. Yank tolt live sessiont, őt már korábbi bejegyzésből ismerhetitek (nem az volt az utolsó). Amíg ment a jelenlévő ismert arcok fotózása és szólt a zene én beszélgettem a Puma junior brandmanagerével és a CEE marketing vezetővel pár szót. Ők mondták hogy a Királyságban a Ninja Tune jó pár kiadatlan felvételt adott a Pumának, hogy kizárólagosan ők használhassák, illetve az együttműködés apropóján adtak ki dalokat. Kicsit sajnáltam, hogy nem tudtam meg többet erről. Aztán már indultam, amikor a BP Creative-tól kaptam búcsúajándékot – meg is feledkeztem hogy sajtótájékoztató vagyok ugye – és mi volt benne? Egy pendrive rajta azokkal a Ninja Tune dalokkal, amikről a két pumás srácot kérdezgettem.


Szóval hatalmas élmény volt számomra, főleg, hogy így kaphattam ismét egy adag elborult zenét.
A Ninja Tune-t nehéz lesz pár sorban bemutatni, de kénytelen leszek: 1990 az alapítás éve, azóta pedig olyan arcok jelentettek meg anyagot az ő segítségükkel mint Bonobo, Roots Manuva, Amon Tobin, Emika, Slugabed. A zenei irányok nehezen behatárolhatóak, én a XXI. század urbánus zenéjének nevezem. Nagy hangsúly van a zajokon, valami olyan, mintha az underground elektronikus szcéna feljönne garázdálkodni a fősodorba a felszínre, aztán a saját képére torzítja azt, amit érdekesnek talált. Bármi, ami megjelenik ennél a kiadónál, unikum. Bárkik is állnak mögötte, immár 24 éve őszintén és profin csinálják.

És akkor elég a szófosásból. Kattints a pendrive-ra, a Spotify linkért:


Itt most összeszedtem azokat a dalokat, amik nyilvánosan is elérhetőek Spotify-on. Sajnos a pendrive-on lévő daloknak kb. a felét sikerült megtalálnom. De ezek között is van minden, ami a Ninja Tune-t jellemzi, lágy/kemény industrial elektronika, absztrakt a köbön. Ha nem ismerted eddig ezeket az előadókat, fura dolga lehet elsőre a fülednek, de a dalok utána örökre meghálálják a rászánt időt. Az itt összeválogatott anyagok is sokszínűek. Tetszik, hogy a kiadó tényleg tehetségekkel foglalkozik, nem azzal, hogy beleillik-e a portfóliójába egy-egy producer.

  • Samuel: Future Star - future garage ez vagy nem is tudom. Totálisan a Toldi Klub vonalába illő trekk – talán így könnyebb beazonosítani.
  • Slugabed: DO U C ME THO - csak hogy 2013 leghangosabb vonala, a trap se maradjon ki  merítésből.
  • Two Fingers feat. Sway: That Girl - Two Fingersről már korábban is akartam írni a blogra, legyen ez a dal egy teaser trailer. Sway is ismerős lehet korábbról. Ez a dal meglepően dallamos a Two Fingershez képest, amiben inkább öregsulis hiphop hagyományokat érezni mint az urbánus elektronikát.

Jefe


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése